2017. június 4., vasárnap

Barangolás afrikai Szicíliában - X. rész

Agrigento - Monreale - Palermo - Carini (Marina di Cinisi)

Hosszú napunk volt megint. Reggel még a sziget déli részén, Agrigentóban ébredtünk, majd felutaztunk északra, hogy megnézzük Monreale katedrálisát, mely UNESCO világörökségi helyszín. 1487-es azonosítószámmal „Szicília normann építészetének legszebb emlékei” címmel több épület tartozik ide: Monreale katedrálisa, Palermo arab-normann része (két palota, három templom, egy katedrális és egy híd), valamint Cefalú katedrálisa.

Körülnéztünk Palermóban is, majd elindultunk Carinibe, ahol a szállásunk lesz az utolsó éjszakára. Ezt is az airbnb-n foglaltuk. Több előnye is van, a legfőbb, hogy közel van a repülőtérhez, így reggel nem kell sokat utaznunk. Valamint erre az estére az, hogy a tengerparton van, így a fárasztó nap után egy kicsit tudtunk lazítani a tengerben. Igen! Én is!!! :-)

Szóval megérkeztünk ebbe az icipici faluba, és elfoglaltuk a szobánkat. A teljes felső szint a miénk volt, a szobához képest (ami elég picurka volt, épp hogy elfért benne az ágy, a táskáink már alig), szép nagy fürdőszobánk volt.

Egyeztettünk a házigazdánkkal, majd magunkra vettük a fürdőruhákat, és irány a tenger! Mehettünk volna az utca végébe is, csak ott sziklás a part, így úgy döntöttünk, hogy kicsit odébb megyünk, az egyik öbölbe, ahol viszont homokos a part. A Dolphin Beachnél parkoltunk le. Innen már mindenki készülődött haza, így az egész strand csak a miénk volt. Jobbra a Torre Pozzillo látványában, balról pedig a fejünk felett emelkedő repülők látványát élvezhettük. A víz nem volt valami meleg sajnos, de mivel tudtam, hogy egy jó darabig ezután tenger közelében sem leszek, ki kellett használni az alkalmat. (Ez nagyon hiányzik Olaszországból, a tengerpart! De jó is volt, hogy bármikor leugorhattam a tengerhez, ha a kedvem úgy hozta!)

Marina di Cinisi - Torre Pozzillo

Miután eleget strandoltunk, visszamentünk a szállásra és rendbe szedtük magunkat. Ezután pedig a falucska egyetlen vendéglátóipari egységébe, a Villa de Rosa pizzéria-étterembe mentünk, amit a házinénink ajánlott.

Jól tettem, hogy délután Monreale főterén abban a kis bárban ittam egy Caipiroska alla fragolát, mert itt nem volt. És sajnos friss tengeri herkentyűk sem voltak. Kaptam ugyan egy salátát, amiben voltak ilyen-olyan dolgok, de nem volt friss semmi, sőt, sajnos elég rágós is volt, úgyhogy nem élveztem. Laurent jobban járt a pizzával, amit rendelt. Paradicsom, mozzarella, speck, rukkola, és még egy sajt volt rajta. Finom is volt.

Utána még ettünk egy kis édességet is.

Egy nagy társaság születésnapot ünnepelt a mellettünk lévő másik teremben, így különösen nem értettem, hogy miért nem volt náluk semmi friss tengeri kaja.

Az a társaság szuper jól érezte magát, egy idő után egyre többen és többen perdültek táncra. Igaz inkább csak a nők és a gyerekek. De még az idős mamik is úgy ropták, hogy csak na! Minden dalra ugyanazt a táncot táncolták, úgyhogy ezen egy idő után már jót nevetgéltünk magunkban. Egy igazi olasz festába sikerült csöppennünk. Jó zárása volt ez ennek a pár napnak, amit a szigeten töltöttünk.

Egy darabig még elnézegettük őket, majd hazasétáltunk.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Reggel korán keltünk, megreggeliztünk, kipakoltuk a cuccokat az autóba, majd elmentünk tankolni. A reptéren leadtuk az autót, majd visszarepültünk. Itt nyoma sem volt a szép napos nyári időnek.

Lent: Marina di Cinisi - Torre Pozzillo

ELŐZMÉNY ITT, ITT, ITT, ITT, ITT, ITT, ITT, ITT és ITT!

Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg másokkal is! Ha nem szeretnél lemaradni a következő utazásunkról, akkor kövess minket a Mindenütt jóóó blog Facebook oldalán, ahol még több érdekes tartalommal és egy szuper közösséggel találkozhatsz!!

LINKEK / FORRÁSOK:

Carini MAGYARul: https://hu.wikipedia.org/wiki/Carini

(A bejegyzésben szereplő képek egy részét Laurent készítette.)