2017. június 1., csütörtök

Barangolás afrikai Szicíliában - IV. rész

2017. 06. 01.
Mazara del Vallo - Campobello di Mazara (Cave di Cusa) - Selinunte - Porto Palo di Menfi - Agrigento (San Leone)

A kora délutáni nagy melegben meglátogattuk először Cave di Cusa kőbányáját, majd Selinunte templomdombját és Akropoliszát. Ideje volt egy kis lazításnak. Nem mentünk messzire, csak Porto Palo di Menfi falucskába, a tengerpartra.

Porto Palo di Menfi

Egy helyen azt olvastam, hogy ha strand, nyugalom és pihenés iránti szenvedélyünknek szeretnénk hódolni, Porto Palo kihagyhatatlan úti cél!

Porto Palo egy mini falu, alig több mint 100 lakossal! Egy természetes amfiteátrum közepén, a Szicíliai-szoros partján található. Az ősi időkben Selinunte keleti kikötője volt.

A falu fölött egy tengerparti őrtorony épült 1583-ban, hogy megvédje a várost a kalóztámadásoktól. Ma a falu egy kis kikötő, ahol kis- és halászhajókat láthatunk.

Homokos strandjának és kristálytiszta vizének hála, Porto Palo 17 alkalommal is megkapta a Kék zászlót (Bandiera Blu) az FEE-től (Foundation for Environmental Education).

Leparkoltuk az autót, majd egy száraz növényekkel borított homokos részen áthaladva leértünk a már csak homokos partra. A víz tényleg kristálytiszta volt, és a part nagyon lassan mélyült. A víz ennek ellenére nem volt olyan „meleg”, mint amilyenre számítottam.

Laurent még otthon megfogadta, hogy ő bizony minden nap fürdeni fog (én meg tudtam, hogy nekem ez technikai okok miatt nem fog összejönni). Ehhez képest első este Mazara del Valloban ez kimaradt neki is, így itt emlegettem neki a fogadalmát, amit otthon tett. Végül csak rávette magát és bement a vízbe. Utána viszont olyan jól elvolt, hogy egy óráig ki sem jött. Végül a korgó gyomra hozta ki.

A part egyébként teljesen néptelen volt, rajtunk kívül, de tőlünk jó messze csak 2 párt láttunk. Így míg Laurent bent lubickolt, és simán otthagytam a cuccainkat, és fel-alá mászkáltam a vízben a parton.

Szerettünk volna enni valamit, de egy bár kivételével, ahol csak inni adtak volna, semmi nem volt nyitva. Ez azért elég furcsa, hogy Szicília legdélebbi részén egyrészt üres a strand, másrészt egy bár van csak nyitva… (Míg Bolognában laktam, már májusban lejártam Riminibe a tengerpartra és ott nagyobb élet volt mint itt! Pedig az sokkal északabbra van, ahol a víz is jóval hidegebb… Mondjuk ott nem 100 ember lakik.)

A bárban a srác irányított minket egy kisbolthoz, ahol kérésre összedobtak nekünk egy-egy szendvicset, prosciutto, mozzarella, paradicsom egy kis olívaolaj és fűszerek voltak benne. Finom volt nagyon, bár már annyira éhesek voltunk, hogy szinte bármit befaltunk volna.

Agrigento - San Leone

Az idő eddigre már nagyon elszaladt, így a további látnivalók a listánkon sajnos kiestek, hála a reggeli herce-hurcának a bankban Mazara delValloban. Egy másfél órás autóút állt előttünk, el kellett jutnunk Agrigentoba, ahol aznapra és a következőre is volt a szállásunk. Megint az airbnb-n foglaltunk, mert a CouchSurfingen itt sem fogadott senki.

Úgy látszik, ez egy ilyen nap, bonyodalmak újra. A tulaj nem adott pontos címet, hívtuk a mobilján, küldtünk sms-t, semmi. Mióta nem vagyunk Olaszországban, és nincs meg az olasz számunk, mobilnet sincs. Így mire netet szereztünk… Láttuk, hogy a tulaj valami bárban vár bennünket, csak épp a címét nem adta meg. Kinyomoztuk, majd mentünk a bárba, találkozni vele. Mondja, hogy azért nem adta meg a lakás címét, mert bonyolult megtalálni a helyet. Így együtt mentünk el a lakáshoz. És persze hogy oda, ahol előtte mi is parkoltunk és várakoztunk, míg őutána nyomoztunk! Ááá!

Felmentünk a lakásba, ami eléggé régimódin volt berendezve, meg a festése sem volt igényes. Ami viszont kiábrándító volt, az a mindenfelé kiragasztgatott papírok, hogy ezt ne csináld, azt ne csináld… Takaríts ki magad után… (Ja, akkor miért is van az árban, amit fizettem felszámolva a takarítási díj?!) Reggelire otthagyott kettőnknek 2 napra 10 db croissant-t, ami előre gyártott, egyenként csomagolt. Kávé lett volna, de mi nem kávézunk, tea nem volt. A fürdőszoba is nagyon gáz volt. A falak tele vízkővel, a zuhany függönye lógott és tapadt ránk zuhanyozás közben. Tusfürdő sem volt, pedig a leírás szerint annak is lennie kellett volna. Este egy meztelen csiga vagy piócaszerű férget is találtam a fürdőben. Másnap reggel nyírattam ki Laurent-nal. A wi-fi természetesen nem működött. Egyszóval ezt a szállást nem ajánlom jószívvel senkinek. Ja, és a legjobb: a liftben a plakát: Ne köpködj a lift falára! :-(

Mikor a tulaj végre elment, elmentünk a San Leone városrészbe. Ez Agrigento tengerparti része. A Lungomare Falcone-Borsellino-n a Trattoria Portobello nevű helyre esett a választásunk. Én tenger gyümölcseit ettem, Laurent grillen sült húst.

Antipasto Porto Bello
(polpo di scoglio, cozze, vongole, salmone affumicato, e polpette di pesce fresco)

Fettina di vitello alla griglia (con contorno)

Syrah - Tenute di Stefano, Gibellina TP

Jól belaktunk, majd hazamentünk.

ELŐZMÉNY ITT, ITT és ITT, FOLYTATÁS ITT, ITT, ITT, ITT, ITT és ITT!

Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg másokkal is! Ha nem szeretnél lemaradni a következő utazásunkról, akkor kövess minket a Mindenütt jóóó blog Facebook oldalán, ahol még több érdekes tartalommal és egy szuper közösséggel találkozhatsz!

LINKEK / FORRÁSOK:

Porto Palo di Menfi OLASZul: https://it.wikipedia.org/wiki/Porto_Palo
Programma Bandiera Blu OLASZul: http://www.bandierablu.org/common/index.asp

Le Routard útikönyv Sicile, ISBN: 978-2-01-002766-6

Aranykönyv - Szicília, ISBN: 978-88-476-1696-7

Valamint a látványosságoknál kihelyezett táblák, illetve az azokról szóló szórólapok.

(A bejegyzésben szereplő képek egy részét Laurent készítette.)

1. Mi szeretjük a tömegtől mentes tengerpartokat (is). :-)
    Én is tenger gyümölcseit választottam volna!

1. Laurent annyira nem rajong érte, hogy 4-5 napon keresztül azt egyen. Én meg örülök, hogy van lehetőségem friss tenger gyümölcseit enni, ki is használom! ;-)