2017. április 14., péntek

Mexikó utazástechnikailag egy mérföldkő volt az életemben! (Szerző: Flögi)

2017. április. Blogom negyedik vendégírója Flögi, aki Németországban, München északi határában él. Amióta ott él, megnyílt számára a kapu a nagyvilág felé. Élete értelme az utazás, mely feltölti energiával, életörömmel, boldogsággal. Férjével rengeteget utaznak és kirándulnak. Flögi a természet szerelmese, és amatőr hobbyfotós. Kukkantsatok be hozzá, és fedezzétek fel a földünk szépségeit beszámolói által!

Mexikó utazástechnikailag egy mérföldkő volt az életemben!

Hogy miért? Mert ez volt az első utazásunk Európán kívül, amit teljesen magam szerveztem le, minden egyes részletét, mint egy mozaikot magam raktam össze és hibátlanul működött és kevesebbe került, mint egy utazási iroda két hetes buszos programja. Meg azért is, mert az első távoli, egzotikus utazás volt, ami miatt le kellett küzdenem a félelmeimet. Az a típus vagyok, aki mindentől parázik, aggódik. Ráadásul abban az évben voltunk ott, amikor tavasszal éppen ott kezdődött el a világot bejáró sertésinfluenza járvány. A fórumon meg egy csomó gázos dolgot olvastam, kirablásról, drogkereskedőkről, korrupt rendőrökről… De ha folyton csak a félelmeimet nézném, soha még a lakásból sem mozdulnék ki. Szeretnék sokat látni a világból és ehhez egy bizonyos kockázatot be kell vállalni. Végül Mexikóban semmiféle veszélyt nem érzékeltünk.

Bő három hetet töltöttünk el 2009 novemberében a Yucatan-félszigeten. Cancunba repültünk, ott felvettük a bérelt autót és nekiindultunk egészen körbejárni a Yucatan-félszigetet. Nem arra összpontosítottunk, amire a legtöbb oda utazó. Nem jártunk élményparkban, sem Cozumel szigetén, nem süttettük a hasunkat all inclusive-os hotelek fehér tengerpartján, de ehelyett cenotékban (karsztos talajban, beszűrődő esővíz által kimosott barlangok, melyek teteje később beomlik, sokszor szabályos kör alakú, vízzel telt lyukak, amelyek víz alatti barlangrendszerekkel vannak összeköttetésben és lehet bennük búvárkodni) és mocsaras lagúnákban jártunk.

Sian Ka'án bioszféra rezervátum

Cenote Ik Kil

Pelikán, Isla Contoy Nemzeti Park, Rio Lagartos

A körutazásunk legdélibb helye Palenque volt, ami különösen érdekelt, mert sokat olvastam róla Däniken könyveiben. Ha a rengeteg ott tartózkodó turistát leszámítom, ez volt számomra a legszebb romváros, bár nem a legérdekesebb. A legérdekesebb az őserdő mélyén megbúvó Calakmul volt, amelynek sok részét még ma sem tárták fel. De legnagyobb élményértéke talán az esti történelmi fényshownak volt, Uxmal romjai között, ez hatalmas benyomást tett rám és közben az égre tekintve annyi csillagot láttam, mint még soha életemben.

Palenque

Calakmul

Uxmal

Különösképpen lenyűgözött a természet, a csodálatosan sokszínű madárvilág, a szabadon élő majmok látványa az őserdőkben.

Körutazásunkat egy egy hetes pihenéssel koronáztuk meg, a guatemalai határnál fekvő Xcalak falu közelében. Egy utazó beszámolójában olvastam erről a helyről. Itt szinte semmi nincs, minimum 250 km-t kell utazni egy bevásárlásért is. De mi pont az ilyet szeretjük, az ilyen világvége helyeket. Itt egy Coloradóból ide telepedett házaspár birtokán voltunk, akik a kertjükben álló pár bungalóban fogadnak csekély számú vendéget. A hely különlegessége, hogy ez a házaspár naturista, és így akinek ez tetszik, az egész nap anyaszült meztelenül lehet itt, ami csak fokozza a paradicsomi érzést és szabadság gondolatát.

Összességében a legcsodálatosabb körutazásaink közé tartozik ez a mexikói út és a mai napig is visszavágyakozom.

Egy iguána és hatmillió muslinca méretű szúnyog, amik agyoncsíptek minket Tulum romjai között.

Rio Lagartos sólepárlóinál, fehér agyag pakolással

Lovasvasúttal az őserdőben három cenotéhoz

A 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyv és az 1999. évi LXXVI. törvény a szerzői jogról alapján a fenti tartalom a vendégíró tulajdona, és a benne szereplő összes tartalom a szerző tulajdonát képezi. Bármilyen célra történő felhasználása csak előzetes írásbeli hozzájárulás esetén engedélyezett!

A következő vendégíró májusban H. Brigi lesz. Blogjában betekintést enged a divattal, szépségápolással, kreatívkodással és utazással teli életébe.

1. Válaszok
    1. Én köszönöm, hogy jelentkeztél és megtiszteltél az írásoddal! Köszönöm a magam és az olvasók nevében is, hogy megosztottad velünk az élményeidet! :-)

2. Flögi írása eszembe juttatta a saját első szervezésű utamat. Mi akkor négyen mentünk Egyiptomba. Kalandos egy út volt, az biztos! ;-)

3. Nagyon összeszedett beszámoló, igazi bepillantást nyújt az ország sok arcába. Ha egyszer odautazom, ezzel a bejegyzéssel kezdem majd a felkészülést :)

1. Rövid, tömör, és mégis egy csomó jó helyet mutat be, köztük olyanokat is, amiről még nem hallottam. (Bár én Mexikót eddig még nem terveztem komolyabban.)