2015. február 23., hétfő

Nagy körút SRÍ LANKA szigetén - IX. rész

Negombo

2015. 02. 22.

Reggel nem keltünk túl korán. Jól bereggeliztünk a szállodában.

A nap nagy részét az óceán és a medence partján töltöttük. Azért a medencénél, mert csak ott volt árnyék, és az most kellett az előző napi majdnem megégett bőrünket védeni.

A szállodasor kb. hét kilométerre a városközponttól. Negombo Colombo-tól 35 km-re, a Nemzetközi Bandaranaike repülőtértől mindössze 12 km-re helyezkedik el. Negombo a sziget 5. legnagyobb városa, halász- és üdülőváros. A szállodás övezet tengelyében egy néhány kilométeres egysávos, keskeny út vezet, amelynek egyik oldalán vannak a hotelek bejárati oldalai, a másikon pedig éttermek, kisebb-nagyobb boltok. A hotelsoron nincsenek magas épületek, a szállodák többnyire 3-4 emeletesek. Kellemes kis hely, a forgalom sem nagy, de némi zaj azért van. Egyáltalán nem nagyvilági, s még este is alapvetően álmos hely; nincsenek ricsajos szórakozóhelyek, hömpölygő tömeg. Néhány bárból hallatszik ki zene. Az utcán a szolgáltatások csaknem teljesen a turistákat célozzák meg. Az éttermek átlagosak, nincsenek gasztronómiai szempontból kiemelkedő helyek. De azért délután Lacával megint elmentünk egy gyümölcskoktélra a már bevált helyre. Megint nagyon finomak voltak.

Később pedig felfedeztük Negombo-t.
Jó program bemenni a városközpontba. A bejutás legszórakoztatóbb módja a tuk-tuk. Ez nem turistás, hanem hitelesen helyi, hétköznapi. A mi tuk-tuk sofőrünk Dayan volt. Hárman préseltük be magunkat a kis tuk-tuk-ba, anyu, Laca és én.

Elsőnek megálltunk egy templomnál, amiről sajnos semmit nem tudok.

Másodjára megint egy olyan templomnál álltunk meg, amiről nem tudtam kideríteni semmit. :-(

A városban több, a 16. században ideérkező portugálok által épített templomot, lakóházat láthatunk; Negombo lakosainak nagy része a portugáloknak köszönhetően katolikus vallású. A legérdekesebbek a nagyobb templomok, amelyeknek tágas kertjei játszótérnek, fűre heverős pihengetésre is szolgálnak. A legszebb a falfestményeiről híres Szent Mária templom (St Mary’s Church) a városközpontban. Bent sajnos fényképezni tilos, így lopva készítettünk csak pár képet.

Innen a tengerpartra mentünk. Szép látványt nyújtanak a homokos partra kihúzott halászhajók: az egyetlen fatörzsből kifaragott, kitámasztóval épített oruwa-k (katamaránok) és a színes -gyakran motorral felszerelt- korszerűbb csónakok. A parton sokféle hálóra teregetve szárítják az ujjnyi hosszúságú apróhalakat. A nap fényében messziről látszik ezüstös csillogásuk, mely nem csak a turistákat, de a madarakat is idevonzza.

Negombo a portugál gyarmatosítás időszakában vált fontos kereskedelmi a környéken termesztett kitűnő minőségű fahéj révén. A lagúna északi partján lévő földnyelven kis erőd épült az arab kereskedők, majd később a hollandok távoltartása érdekében.
A kis halászfaluból nyüzsgő óceánparti várossá fejlődött Negombo-ban is láthatók a régi idők gyarmatosítóinak nyomai, mint például a hollandok által a lagúna mentén létrehozott holland erőd, ez volt következő megállónk. Ennek csak a várkapu felőli része maradt meg. Az 5 méter vastag falának belső oldalán található évszám szerint 1678-ban építették. A fal tetején áll egy kis óratorony. Innen fentről szép kilátás nyílik a környékre.

Ennek közvetlen közelében van a börtön.

És itt van a Szent István templom (St. Stephen’s Church) is.

A város egyedi. Amszterdami jellegű csatornákat lehet itt látni; a holland gyarmatosítók hozták ide a vízi közlekedés e rendszerét, innen a neve is Hamilton csatorna vagy holland csatorna (Dutch Channel). Ezek a csatornák tele vannak mindenféle kisebb-nagyobb halászhajókkal, oruwa-kkal (katamaránokkal).

Következőnek egy tamil hindu templomnál álltunk meg, ide nem mehettünk be, és kintről is csak borravaló fejében fényképezhettünk be.

Aztán egy buddhista templomnál álltunk meg, a várostól keletre fekvő Angurukaramulla templomnál, amit a 6 méter hosszú fekvő Buddha szobra miatt érdemes felkeresni.

Innen aztán visszamentünk a szállodába, de megegyeztünk Dayan-nal, hogy másnap hajnalban kivisz minket a halpiacra.

Este megint Edwin-hez mentünk vacsorázni. Mert hát ami bevált, az bevált. Ezúttal meglestük a „látványkonyhában”, hogy hogyan készül a vacsoránk.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2015. 02. 23.
Negombo

Hajnali kelés után meglepetésként ért, hogy nem öcsém, hanem anyu jött le. Kiderült, hogy Laca egész éjszaka rosszul volt, hasmenés… nem tudtam mire vélni a dolgot. Anyu kérdőjeles volt tegnap este, mikor elváltunk, de így, hogy Laca nem tudott jönni, eljött velem, hogy ne menjek egyedül.

6-ra volt megbeszélve a találkozó Dayan-nal, jött is pontosan. A halpiacra nem érdemes 6 előtt menni, mert a halászok csak eddigre érnek vissza a tengerről az aznapi zsákmánnyal, és kezdődik az élet, a nyüzsgés.

Negombo-ban található az ország legnagyobb halpiaca, ahol naponta vannak árverések. Itt nem csak a halászatból élő emberekkel ismerkedhetünk meg, de a trópusi óceán halainak szinte teljes skálájával is; kezdve a különféle cápafajtáktól a tintahalakon át a rájákig. A nyílt tengeren és a lagúnán kifogott halmennyiség biztosítja a lakosság jelentős részének megélhetését.

És voltak zöldség és gyümölcsárusok is.

Visszafelé megálltunk a másik nagy katolikus templomnál, amit előző nap nem tudtunk megnézni, mert nem volt nyitva. Most viszont nagyon is nyitva volt, sőt mise volt éppen, így bementünk körülnézni, és hallgatózni. A templom érdekessége, hogy a harangtornya külön van.

VIDEO!!!

Visszamentünk a szállodába, ahol visszafeküdtünk még aludni. Később lementünk reggelizni, de előtte koccintottunk az egészségemre, szülinapom alkalmából.
A nap további részét az óceán és a medence partján töltöttük.

Délután megint elmentünk a családi vállalkozásba, ahol megint ittunk egy gyümölcskoktélt. Ami megint nagyon finom volt.

Aztán elmentünk Edwin-hez vacsorázni.

És eljött a nyaralás vége: bepakoltuk a bőröndöket, és vártuk a buszt, ami bevitt minket Colombo-ba a reptérre. Itt volt egy kis para, mert a buszunk nagyon sokat késett, majd’ 1 órát. De szerencsére minden ráhagyással volt kalkulálva, szóval időben kiértünk, bár a reptéren kapkodni kellett a lábainkat.

2015. 02. 24.

CMB   DXB   03:04   05:53
DXB   BUD   09:05   11:54

Colombo-ból Dubai-ba 4 óra 19 perc volt az út. Dubai-ban rengeteg időnk volt, picit több, mint 3 óra az átszállásra. Utána majdnem 6 órás volt a repülőút Budapestre. Kb. délben értünk földet.

Colombo

Dubai

Középen a Burj Khalifa, amely jelenleg a világ legmagasabb épületének számít. 828 méter magas. 2010. Január 4-én nyitották meg.

Irán felett valahol...

ELŐZMÉNY ITT, ITT, ITT, ITT, ITT, ITT, ITT és ITT!

Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg másokkal is! Ha nem szeretnél lemaradni a következő utazásunkról, akkor kövess minket a Mindenütt jóóó blog Facebook oldalán, ahol még több érdekes tartalommal és egy szuper közösséggel találkozhatsz!