2015. február 21., szombat

Negombo

ORUWA (katamarán) túra

2015. 02. 21.

Ma viszonylag későn keltünk (8 órakor), gyorsan megreggeliztünk, átszaladtunk a boltba vízért, majd mentünk le a partra, megkeresni Mohamed No. 1-t.

Már alig vártam ezt a napot! Egyrészről… Másrészről meg nem, mert ez azt is jelenti, hogy az utazásunk vészesen közelít a végéhez. :-(

Na de vissza az óceánpartra, mert az valami csodás!!! Újra beleszerelmesedtem! Az a látvány és az a kellemesen meleg víz!!! És a parton „parkoló” katamaránok, és azok a színek… annyira jól néz ki.

Várjuk, hogy mikor jön Mohammad No. 1, és összeakadtunk Annával és Péterrel. Péter mondja, hogy ő annyira elmenne egy ilyennel… mi meg mondjuk, hogy hát gyere velünk, biztos felfértek még rá ti is. Péter örül nagyon, Anna kevésbé. Anna hezitálását látva apu is kezd meginogni. Végül az indulásig csak sikerült mindkettőt meggyőzni, hogy ki ne hagyják.

Ez a katamarán nem az a modern, nyugati katamarán, amit mondjuk otthon a Balatonon is látni. Ez egy kivetővel, kitámasztókarokkal ellátott vitorlás csónak, és helyi nyelven oruwa-nak hívják. Ezeket a kenukat horgászásra használják nem ausztronéz csoportok, mint például a szingalézek is Srí Lanka-n. Van hozzá evező is. Egy igazi kis lélekvesztő, de nem lehet nem szeretni. Főleg azok miatt a gyönyörűségesen megfestett bőr vitorlák miatt.

Már az elején befogtak bennünket a munkába (főleg a fiúkat ugyebár), hogy segítsenek betolni a hajót az óceánba.

Az elején hagyták, hogy szokjuk a helyzetet, mert azért ez mégiscsak egy lélekvesztő, akármilyen szuperül is néz ki amúgy. Mentőmellényt kötelező volt magunkra venni, és végig magunkon is hagyni.
Az elején még nem nagyon mertünk mocorogni, de később megjött a bátorságunk.

Távolodunk a parttól

Mindenféle madarak repkedtek fölöttünk. :-)

Itt nincs banán, jet-ski, parasailing és társaik. Itt mindenki oruwa-zik. Itt az oruwa az extrém sport. :-)

Aztán később megint be lettek fogva a fiúk, súlynak a túlvégen, vagy épp vizet meregetni a hajótestből.

Közben halásztunk is, nem sok sikerrel sajnos. Egyszer a hálóba akadt egy szép nagy példány, meg is örültünk neki, hogy na ezzel jól is lakunk mindannyian, már épp megtapsolnánk a fiúkat, mire visszadobják az állatot a vízbe. Mi a szösz??? Hát valami tengeri kígyó volt vagy mi, amit nem lehet megenni. Óóó… akkor éhen maradunk…

Elhajóztunk egy hajóroncsig, és keresztbe-kasul cikáztunk az óceánon. Nagyon jó volt.

Kikötöttünk, a fiúk segítségével megintcsak, aztán volt egy kis szabadidőnk ebédig.

Ez benne volt a túra árában. Ugye mivel nem fogtunk semmit… hát ennek megfelelően elég kevéske volt a kaja, amit kaptunk. Sült mini rákok voltak, meg pár darab nagyobb, de a nagyobból nem jutott fejenként egy sem mindenkinek. Paradicsomkarikák voltak még mellé. Finom volt, nagyon, nem arról van szó, csak hát nagyon kevés volt.

A délután további részét a medence partján, az árnyékban töltöttük, mert mindenki megégett ki többé, ki kevésbé.

Anyuval elmentünk egy házhoz, gyümölcskoktélozni. Itt az emberek igyekeznek a turistákból megélni, ki mihez ért, csinálja… Ez a nő például a gyümölcskoktélokat… és nagyon jól :-)

Este elmentünk Edwin-hez vacsorázni. Ezúttal sajtos-hagymás-paradicsomos roti-t ettünk, és mellé az elmaradhatatlan gyömbérsört ittuk. Jajj, de fog ez hiányozni majd!!!

Vacsora után még elmentünk picit sétálni a környéken.
Mióta visszajöttünk a nagy körútról, megint a Hotel Rani Beach***-ben szálltunk meg. De most másik szobákat kaptunk. Ez a hotel néhány éve épült csak, 32 db szobájával a kisebb hotelek közé tartozik. Szobáinak többsége a tengerre néz. Mindegyikhez tartozik erkély bútorral, légkondicionáló, mennyezeti ventilátor, minibár (fejenként fél liter víz ingyen), vízforraló (ingyen kávé és tea), TV, fürdőszoba zuhannyal. A szobák egyszerűek, célszerűen felszereltek, berendezésük újszerű és igazán méretesek. Mindegyikben van legalább két ágy plusz egy kanapé is, de többségükben három ágy plusz kanapé van. Így a három horkolós (anyu, apu, Laca) megint együtt alszik. Ami azért is jó, mert ők légkondi pártiak, én meg nem.

ELŐZMÉNY ITT, ITT, ITT, ITT, ITT, ITT és ITT, FOLYTATÁS ITT!

Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg másokkal is! Ha nem szeretnél lemaradni a következő utazásunkról, akkor kövess minket a Mindenütt jóóó blog Facebook oldalán, ahol még több érdekes tartalommal és egy szuper közösséggel találkozhatsz!